سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حکمتی نیست جز به همراه عصمت . [امام علی علیه السلام]

نوشته شده توسط : طرح پیروان فهمیده در تاریخ سه شنبه 85 اردیبهشت 26 ساعت 6:45 عصر

ارزش مهمان سه شنبه 85 اردیبهشت 26 6:45 عصر

ارزش مهمان

 

روزی از روز ها بهلول گذرش به دهی غریب افتاد . در آن روز کدخدای ده مهمانی باشکوهی ترتیب داده و همه ی اهل ده را به خانه اش دعوت کرده بود . بُهلول هم لباس هایش  را پوشید ، گیوه اش را به پا کرد و به خانه ی کدخدا رفت . اما باتعجّب دیدکسی به او ،که مهمانی غریب و تازه وارد است ،توجّهی ندارد .بهلول به ناچار در پایین مجلس نشست وبه سختی توانست لقمه ای غذا به چنگ آورد و خودش راسیر کند.

فردای آن روزکه جشن و مهمانی همچنان ادامه داشت ،بُهلول لباسی زیبا تهیّه کرد وبه مهمانی رفت.وقتی به خانه ی کدخدا رسید ،اهل ده باعجله از جایشان بلند شدند و به احترام او ایستادند .وقت ناهار ، مهمانان دست نگه داشتند تابُهلول به عنوان مهمانی محترم شروع کند تابقیّه هم دست به کار شوند .بهلول بلافاصله ملاقه ی بزرگی راتوی ظرف غذا فرو برد و آن را در آستین لباسش خالی کرد .مهمانان که از کار بهلول تعجّب کرده بودند، شروع کردند به خندیدن و تنه زدن به یکدیگر . کدخدا رنجیده خاطر به بُهلول نزدیک شد و گفت:« مهمان عزیز ،نکند از غذای ما خوشتان نمی آید که آن رااین طور حیف و میل می کنید! »

بهلول گفت:«نه به جان شما ،اتّفاقاً خیلی هم خوشمزه است ؛ولی من یک بار با لباس معمولی به مهمانی شما آمدم وکسی به من اعتنایی نکرد و همه فکر کردند که من گدای ساده ای هستم ؛ امّا امروز با چنین لباس زیبایی همه فکر کردند من آدم مهمّی هستم و به من احترام گذاشتند . پس لباس نو باید غذا بخورد ، نه من .»    

نوشته شده از کتاب :کمی با هم بخندیم


موضوعات یادداشت نظرات شما ()

پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

امروز: 2 بازدید

فهرست

[خـانه]

[ RSS ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

درباره طرح پیروان فهمیده

پیروان فهمیده نام گروهی از نوجوانان بسیجی می باشد که در مقطع راهنمایی تحصیل میکنند این گروه به صورت هفتگی و به طور مداوم آموزشهایی می بینند که این آموزشها بیشتر در در زمینه های مذهبی ، فرهنگی و همچنین آگاهی از مسائل روز میباشد اردو های مختلف تفریحی وزیارتی ، برنامه ها ومسابقات ورزشی و فرهنگی از دیگر برنامه های این طرح می باشد دست اندر کاران این طرح تمام تلاش خود را می کنند تا تمامی برنامه ها بر طبق اصول اسلامی و روانشناسی منطبق با این سنین برگزار گردد.

برنامه جلسه این هفته

جلسه آینده

طرح پیروان فهمیده

بدین شرح برگزار می شود :

زمان :

مکان :

سخنران :

مداح :

وبلاگ نویسان آزمایشی

اوقات شرعی

حضور و غیاب

یــــاهـو

جستجوی وبلاگ من

:جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

لوگوی دوستان

لینک دوستان

نوای سال رسول الله

اشتراک

 

آرشیو

سال 85
سال 84

تعداد 27529 بازدید